It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using ‘Content here, content here’, making it look like readable English. Many desktop
”I samråd med oss utformar du som kund en åtgärdsinstruktion som vi sedan agerar efter dygnet runt.
Det kan handla om att exempelvis skicka ut väktare, ringa kontaktperson eller kalla in extra resurser i form av polis eller räddningstjänst om så behövs.
Kanske vill du ha olika instruktioner dag och natt, eller vardag och helg – du styr helt själv vad som händer vid varje larmtillfälle.
Väktare skickas till platsen och utför de åtgärder som tidigare är överenskommet enligt inlämnad åtgärdsinstruktion.”
Vid inkommande larm får utryckningsväktare all information som behövs från ledningscentral.
Då väktare finns ute i närområdet kan de snabbt vara på plats. Väktaren har också god lokalkännedom och är utbildad i att hantera olika typer av larmanläggningar.
När väktaren kommer fram till det larmade objektet kontrolleras fastigheten ut- och invändigt. Väktaren står i ständig kontakt med larmcentralen, rapporterar sina iakttagelser och kan vid behov tillkalla polis eller brandkår. Väktaren följer de instruktioner som har upprättats tillsammans med kunden. Det kan exempelvis handla om vem som ska informeras, vilka tekniska eller personella åtgärder som ska sättas.
Inbrottslarm och övriga säkerhetssystem behöver ses över med jämna mellanrum och vi erbjuder er därför möjligheten att teckna vårt prisvärda revisionsavtal.
Eller så bestämmer ni er för att själva ta ansvar för att regelbundna funktionskontroller utförs.
För en larmklassad anläggning finns det olika krav för regelbundna kontroller, som måste utföras av certifierad anläggarfirma.
Vill ni däremellan kontrollera att ert system fungerar kan ni ringa er larmcentral och meddela att ni vill göra ett provlarm. Det kan också vara bra att gå igenom era lokaler för att se att inget blockerar era sensorer.
Vår jourservice kan hjälpa er dygnet runt, alla dagar på året.
Vår kompetenta servicepersonal agerar snabbt om ni får problem.
Åtgärd vidtas utifrån vilken säkerhetsanläggning ni har och vad det är som krånglar.
Många gånger skickar vi en tekniker som kommer ut till er.
En del uppdrag kan även avhjälpas med fjärrsupport, eftersom många system går att koppla upp sig mot på distans och vissa fel kan avhjälpas med telefonsupport, vilket gör det mer kostnadseffektivt för er som kund.
jour För er med behov av löpande tillgång till jourservice under kvällar, nätter och helger erbjuder vi vårt FUNKA-avtal. Det ger er tillgång till en mycket komplett jourservicetjänst. Ni får prioriterad inställelsetid av servicepersonal för åtgärd på plats hos er. Ni får också bättre kontroll på kostnaden genom avtalsreglerad prissättning.
Dagens teknik gör det möjligt att utföra betydligt mer åtgärder snabbt och kostnadseffektivt på distans.
Med distanssupportavtal kan vi enkelt utföra administration och service via en fjärranslutning, allt för att du ska känna dig trygg med din säkerhetslösning.